Algemene voorwaarden

VOOR DIENSTEN BIJ MUY BONITA BEAUTY & WELLNESS

Artikel 1 – Definities 

  1. Muy Bonita Beauty & Wellness, gevestigd te Almere, KvK-nummer 74550489, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener. 
  2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als cliënt. 
  3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen. 
  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen. 

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en diensten die de dienstverlener aanbiedt aan de cliënt.
  2. Door gebruik te maken van de diensten van de dienstverlener, gaat de cliënt akkoord met deze voorwaarden.  
  3. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen. 

Artikel 3 – Betaling

  1. Betalingen dienen direct na behandeling voldaan te worden. De dienstverlener accepteert contante betalingen, pinbetalingen, en creditcards.
  2. Alle prijzen op de website en in de salon zijn inclusief BTW.
  3. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen. Eventuele prijswijzigingen worden tijdig gecommuniceerd via de website in de salon.

Artikel 4 – Afspraken en Reserveringen

  1. Afspraken kunnen telefonisch of online gemaakt worden.
  2. Bij het maken van een afspraak ontvangt de cliënt een bevestiging via e-mail of sms.
  3. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om afspraken te weigeren of te wijzigen indien noodzakelijk. Eventuele wijzigingen worden tijdig gecommuniceerd naar de cliënt.

Artikel 5 – Aanbiedingen

  1. Aanbiedingen zijn vrijblijvend en hooguit drie maanden geldig, tenzij in het aanbod een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod. 

Artikel 6 – Cadeaubonnen en Kortingen

  1. Cadeaubonnen van de dienstverlener zijn niet inwisselbaar voor contant geld en zijn alleen geldig voor de diensten vermeld op de bon of zoals aangegeven in de salon.
  2. Kortingsacties en aanbiedingen zijn onderhevig aan de voorwaarden van de specifieke promotie en zijn niet geldig in combinatie met andere kortingen, tenzij anders vermeld

Artikel 7 – Prijsindexering 

  1. Dienstverlener is gerechtigd om zijn tarieven jaarlijks per 1 juli te verhogen conform de consumentenprijsindex (CPI) alle huishoudens. 

Artikel 8 – Annulering en Wijziging van Afspraken

  1. Annuleren of wijzigen van afspraken is kosteloos mogelijk tot 24 uur voor de afgesproken tijd.
  2. Bij annulering of wijziging binnen 24 uur kan de dienstverlener annuleringskosten van 50% van de behandeling in rekening brengen.
  3. Bij een no-show zonder annulering behoudt de dienstverlener zich het recht voor de volledige kosten van de behandeling in rekening te brengen.

Artikel 9 – Hygiëne en Veiligheid

  1. De dienstverlener hecht groot belang aan hygiëne en werkt uitsluitend met steriele, gedesinfecteerde instrumenten en materialen om de gezondheid en veiligheid van de cliënt te waarborgen.
  2. De cliënt wordt verzocht om op de afspraak met een goede persoonlijke hygiëne te verschijnen. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om een behandeling te weigeren indien de cliënt niet voldoet aan de hygiëne-eisen die voor de behandeling vereist zijn.
  3. De dienstverlener draagt zorg voor een schone en hygiënische werkruimte.

Artikel 10 – Informatieverstrekking door cliënt

  1. De cliënt is verantwoordelijk voor het verstrekken van alle relevante informatie over allergieën, medische aandoeningen of huidcondities die van invloed kunnen zijn op de behandeling.
  2. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om een behandeling te weigeren indien de cliënt onvoldoende informatie verstrekt of indien de behandeling een risico voor de cliënt kan vormen.

Artikel 11 – Intrekking opdracht

  1. De cliënt kan de overeenkomst met de dienstverlener op iedere gewenst moment beëindigen.
  2. Bij beëindiging is de cliënt verplicht de tot dat moment gemaakte kosten van de dienstverlener te vergoeden.

Artikel 12 – Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat wijziging of aanvulling noodzakelijk is, passen partijen de overeenkomst in onderling overleg aan.
  2. Indien wijziging invloed heeft op de financiële en/of kwalitatieve consequenties, informeert de dienstverlener de cliënt hierover.

Artikel 13 – Overmacht

  1. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor niet-nakoming als gevolg van omstandigheden buiten zijn invloed, zoals storingen, werkonderbrekingen of ziekte.
  2. Bij overmacht worden verplichtingen opgeschort. Na 30 dagen van overmacht kunnen partijen de overeenkomst schriftelijk ontbinden.

Artikel 14 – Overdracht van rechten

  1. Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.  

Artikel 15 – Garantie wimperextensions  

  1. De dienstverlener geeft de cliënt één week (7dagen) garantie op de wimperextensions en de producten.
  2. De garantie voor wimperextensions vervalt indien:
    • De cliënt de wimpers heeft laten onderhouden door een andere wimperstudio.
    • De cliënt aan de wimpers heeft getrokken of hevig in de ogen heeft gewreven.
    • De cliënt andere producten dan door de dienstverlener geadviseerd heeft gebruikt voor het onderhoud van de wimperextensions.
    • De cliënt makeup / mascara heeft gebruikt op de wimperextensions.
  3. De cliënt wordt geadviseerd om de na-verzorgingsinstructie zorgvuldig op te volgen voor een optimaal resultaat. De dienstverlener is niet verantwoordelijk voor tegenvallende resultaten indien deze instructies niet worden nageleefd.

Artikel 16 – Aansprakelijkheid 

  1. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.  
  2. De dienstverlener is niet aansprakelijk voor enige allergische reacties of bijwerkingen die kunnen ontstaan na het ontstaan na het ondergaan van een behandeling, tenzij de cliënt vooraf duidelijke informatie heeft verstrekt over eventuele allergieën of gezondheidsproblemen.
  3. De dienstverlener is alleen aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van opzet of grove nalatigheid door de dienstverlener of haar medewerkers.

Artikel 17 – Klachtplicht

  1. Klachten over de dienstverlening kunnen binnen 14 dagen na behandeling schriftelijk worden ingediend via de e-mail.
  2. De dienstverlener zal klachten zorgvuldig behandelen en binnen 14 dagen reageren.
  3. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 18 – Intellectueel eigendom

  1. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc. 
  2. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming van dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of op andere wijze worden gebruikt. 
  3. De cliënt verplicht zich tot geheimhouding van de door dienstverlener aan hem ter beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens. De cliënt verplicht zich zijn personeel en/of derden die betrokken zijn bij de uitvoering van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de strekking van deze bepaling.

Artikel 19 – Geheimhouding

  1. De cliënt houdt de informatie (in welke vorm dan ook) die hij van dienstverlener ontvangt en alle andere informatie betreffende dienstverlener waarvan hij weet of redelijker­wijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de dienstverlener schade kan berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat de cliënt de genoemde informatie ook geheimhoudt. 
  2. De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die op het moment dat de cliënt deze informatie ontving al openbaar was of nadien openbaar is geworden zonder een schending van een op hem rustende geheimhoudingsplicht;
    • waarvan de cliënt kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het moment van verstrekken door dienstverlener;
    • de cliënt van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd was deze informatie aan de cliënt te verstrekken;
    • die door de cliënt openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht. 
  3. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van deze overeenkomst en voor een periode van drie jaar na het eindigen daarvan. 

Artikel 20 – Boetebeding 

  1. Overtreedt de cliënt het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of intellectueel eigendom, dan verbeurt opdrachtgever ten behoeve van dienstverlener een onmiddellijk opeisbare boete van € 1.000 voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van € 100 voor elke dag dat die overtreding voortduurt. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
  2. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.

Artikel 21 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Muy Bonita Beauty & Wellness is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Muy Bonita Beauty & Wellness zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.

Artikel 22 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  2. Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
  3. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Muy Bonita Beauty & Wellness is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing vanaf: 13 november 2024